Loading...

perjantaina, lokakuuta 11, 2013

Päivän Terveysvinkki No 166/365. Lauantai 12.10.2013 ̶ Valot pois yön ajaksi!





- Ole sosiaalinen: vuorovaikutus muiden kanssa tukee kognitiivista terveyttä, koska siinä toimijalta edellytetään toimintaa eri aivojen alueilla.




Monet tutkimukset vahvistavat, että on erittäin tärkeää nukkua yönsä täysin pimeässä huoneessa, tai käyttää unimaskia sulkemaan pois valo, joka vaikuttaa haitallisesti unenaikaiseen hormonitoimintaan. Altistuminen valolle vähentää melatoniinin tuotantoa, mikä vaikuttaa unen laatuun, ihmisen kasvuhormonin tuotantoon, immuunijärjestelmän toimintaan ja elimistön kykyyn tehdä tarvittavia korjauksia unen aikana. Optimaalisen terveyden saavuttamiseksi, kannattaa pimentää kaikki valot yön ajaksi! 
Mikäli haluat nähdä samanlaisia vinkkejä kuin tämä, pysy kanavalla, sillä tarkoitukseni on tuottaa vuoden jokaiselle päivälle uusi vinkki.
Lisa Bestin kirjoitukset ovat innoittaneet minua kirjoittamaan näitä Health Tip of the Day -artikkeleita.


Today's Health Tip No. 166/365. Saturday 12/10/2013 ̶ Lights out for the night!

- Be social: Interacting with others supports cognitive health by exercising diverse areas of the brain.
 
Make sure your room is dark enough

Make sure your room is dark enough

It sounds obvious, but if there's light coming into your room it could be affecting your sleep - a new study has even shown that people who sleep with the light on are more likely to suffer from depression. Assess your bedroom - do you need thicker curtains? Is the hallway light keeping you awake? Small changes can make a big difference. If you can't shut the light out all together, try a sleeping mask.

Read more at http://www.goodtoknow.co.uk/wellbeing/galleries/26603/33-ways-to-beat-your-sleep-problems/6#A63LHCl68HdyBMTj.99







More studies confirm that it is very important to sleep in a completely dark room, or use a sleep mask (Blindfold) to block out light, which adversely affects sleep hormones.  Exposure to light decreases melatonin, which will affect sleep quality, human growth hormone production, immunity, and the ability of the body to make repairs during sleep.  For optimal health, kill the lights at night!

If you want to see the same tips as this, stay tuned, as my intention is to produce a new tip every day.  
Writings of Lisa Best have inspired me to write these Health Tip of the Day articles.
Lähetä kommentti