Loading...

tiistaina, lokakuuta 08, 2013

Päivän Terveysvinkki No 162/365. Tiistai 8.10.2013 ̶ Makua ruokiin, mutta ei millä tahansa keinoilla



Intialainen keittiö – Wikipedia


Lisäämällä mausteita, kuten inkivääriä, kanelia, valkosipulia tai jopa salsaa voi olla hyvä tapa lisätä kirpeää aromia ruokiin, kun yrität rajoittaa rasvoja tai hiilihydraatteja! Kokeile kutakin erikseen määrittääksesi suosikkisi.
Natriumglutamaattia esiintyy yleisesti kiinalaisissa ruoissa, ja sitä käytetään arominvahventeena keitoissa, salaatinkastikkeissa, chipseissä ja pakastetuissa elintarvikkeissa. Niillä henkilöillä, jotka ovat herkkiä tälle yhdisteelle, natriumglutamaatti voi saada aikaan ylireagointia soluissa, mikä tuottaa epämiellyttäviä oireita kehossa. Tutkimus on osoittanut korrelaatiota liikaa natriumglutamaattia sisältävien ruokien ja eräiden sairauksien välillä, kuten masennus, sekavuus, silmävauriot, uupumus, päänsärky ja lihavuus.

Mikäli haluat nähdä samanlaisia vinkkejä kuin tämä, pysy kanavalla, sillä tarkoitukseni on tuottaa vuoden jokaiselle päivälle uusi vinkki.
Lisa Bestin kirjoitukset ovat innoittaneet minua kirjoittamaan näitä Health Tip of the Day -artikkeleita.
Adding spices like ginger, cinnamon, garlic, or even salsa may be a great way to add zesty flavor to foods when trying to limit fats or carbs!  Experiment with each one to determine your favorite. 
Commonly found in Chinese food, MSG is used as a flavor enhancer in soups, salad dressings, chips and frozen foods. In people who are senstive to the compound, MSG can overexcite cells, producing uncomfortable symptoms for your body. Research has shown a correlation between the overconsumption of foods containing MSG and medical conditions such as depression, disorientation, eye damage, fatigue, headaches, and obesity

 If you want to see the same tips as this, stay tuned, as my intention is to produce a new tip every day.  
Writings of Lisa Best have inspired me to write these Health Tip of the Day articles.
Lähetä kommentti