Loading...

perjantaina, maaliskuuta 29, 2013

Päivän Terveysvinkki Nro 50/365. Pitkäperjantai 29.3.2013 – Vältä glukoosi-fruktoosisiirapin nauttimista!




Toisin kuin maissisiirappia valmistava teollisuus haluaa sinun uskovan, maissista valmistettu isoglukoosi eli glukoosi-fruktoosisiirappi ei ole sama kuin sokeri. Maissisiirappi on pitkälle jalostettua, imeytyy nopeasti verenkiertoon ja käynnistää negatiivisia reaktioita, joihin liittyy nälkähormonien (leptiini ja greliini) ja insuliinin lisääntynyt tuotanto. Se stimuloi makean mielihaluja, äkillistä näläntunnetta, nopeuttaa insuliinivastetta ja sitä seuraavaa painon nousua. Vältä glukoosi-fruktoosisiirappia ja maissisiirappia turvataksesi terveen elämän!
Tässä listassa on ruokia, jotka sisältävät runsaasti isoglukoosia, eli maissisiirappia (HFCS), joita saatat syödä joka päivä, mutta et koskaan osannut ajatella niiden sisältävän haitallista makeutusainetta.
1.    Jogurtit

2.    Leivät
4.    Myslipatukat
5.    Cocktailpähkinät
6.   Valmis juustomakaroni (amer. vastine makaronilaatikolle, lasten ja nuorten suosikki)
7.    Salaatinkastikkeet
8.    Tonic-vesi
9.    Omenahillo
10.purkkihedelmät


Nälkähormoni eli greliini löytyi muutama vuosi sitten rotan mahalaukun seinämästä. Sittemmin sitä on löydetty myös sydämestä, haimasta, keuhkoista, haimasta ja muista elimistä. Nyt sitä on löydetty myös ihmisen aivojen hypotalamuksesta, jossa nälkäkeskus sijaitsee. Greliini säätää ruokahalua, mutta sillä näyttää olevan monia muitakin elintärkeitä tehtäviä elimistössä.
Leptiini löytyi vuonna 1994.[1]
Linkki Diabetesliiton sivulle

Jos haluat nähdä samanlaisia vinkkejä kuin tämä, pysy kanavalla, sillä tarkoitukseni on tuottaa vuoden jokaiselle päivälle uusi vinkki. Siis 365 Päivän Terveysvinkkiä vuoden kuluessa!
 Voit myös ladata puhelimeesi ilmaisen englanninkielisen sovelluksen ”Health Tip Of The Day” App Storesta osoitteessa: http://itunes.com/apps/healthtipoftheday tai voit tarkistaa sen Facebookissa osoitteessa http://facebook.com/HealingWithNutrition

Contrary to what the Corn industry wants you to believe, high fructose corn syrup is not the same as sugar.  It is highly processed and absorbed quickly into the blood stream triggering negative reactions with hunger hormones and insulin.  It stimulates sweet cravings, hunger pangs, insulin response and subsequent weight gain.  Avoid high fructose corn syrup, and corn syrup for healthy living.

Hormones play an important role in controlling our weight. Exciting new research has shown us how two recently discovered hormones — leptin (identified in 1994), which tells us our nutritional status, and ghrelin (identified in 1999), which tells us we’re hungry — work together to balance our states of hunger and satiety. We’ve also learned how obesity causes an imbalance in our hunger hormones. Within just the last year, a final piece of the puzzle has been revealed that has shown us how these hormones are affected by sleep. Fighting the fat.


 

If you want to see the same tips as this, stay tuned, as the intention is to produce a new tip every day.  Or you can download HealthTip Of The Day from the app store at: http://itunes.com/apps/healthtipoftheday, or you can check it out on Facebook at: http://facebook.com/HealingWithNutrition
Lähetä kommentti