Loading...

keskiviikkona, helmikuuta 13, 2013

Päivän terveysvinkit. BMI ja riittävä yöuni




painonpudotus.net
Hei!

Luin juuri äsken tämän tärkeän terveysvihjeen puhelimessani olevasta iOS sovelluksesta Health Tip Of The Day" ja halusin jakaa sen kanssasi.


"Useimmat ihmiset tarvitsevat 8 tuntia unta nuorentaakseen ja tasapainottaakseen hormonitasonsa - etenkin nälkää ohjaavien hormonien tilanteen. Suunnitelma nukkua 7-8 tuntia öisin auttaa hallitsemaan ahmimista ja painonnousua."
Aiheeseen liittyen lisään tähän vielä muutaman sanan ylipainosta ja sen mittaamisesta. Sivustolta tohtori.fi löydät ohjeet painoindeksin mittaamiseen.

Painoindeksi

Oxfordin yliopiston numeerisen analyysin professori Nick Trefethen on kehittänyt painoindeksin laskemiseen uuden kaavan, joka hänen mukaansa ottaa paremmin huomioon muun muassa pituuden aiheuttaman vääristymän.
Vanhan kaavan paino (kg) / pituus2 (m) sijaan Trefethen käyttäisi uutta kaavaa 1,3 x paino (kg) / pituus2,5 (m). Trefethenin kaavassa painon kerroin on ihmisten keskipituuden 1,69 m neliöjuuri. Potenssia 2,5 hän perustelee sillä, että ihmisetkään eivät ole kaksiulotteisia, joten painoakaan ei pitäisi mitata tällä perusteella.
Vanha käytäntö: (Body Mass Index, BMI) on mittaluku, jolla painoa arvioidaan pituuden ja painon suhteena ja se ilmoittaa painon suhteen pituuden neliöön (kg/m2). Painoindeksi voidaan laskea jakamalla paino (kg) pituuden (m) neliöllä. Se on käytetyin ja käyttökelpoisin painoon perustuva lihavuuden ja laihuuden osoitin.

www.terve24.fi
Painoindeksiä (BMI), joka on 18.5 - 24.9 pidetään terveellisenä. Henkilöä, jonka BMI on 25-29,9, pidetään ylipainoisena. Tämä tieto on peräisin Applen sovelluksesta 1000 + Terveys Vinkkiä, jonka löydät oheista  linkkiä napsauttamalla. Sovelluksen voit asentaa ilmaiseksi matkapuhelimeesi, ja saat päivittäisen terveysvinkin luettavaksesi haluamaasi kellonaikaan.


Jos haluat nähdä samanlaisia vinkkejä kuin tämä, pysy kanavalla. Voit myös ladata puhelimeesi ilmaisen englanninkielisen sovelluksen Health Tip Of The Day” App Storesta osoitteessa: http://itunes.com/apps/healthtipoftheday tai voit tarkistaa sen Facebookissa osoitteessa http://facebook.com/HealingWithNutrition

iosapps.com
Hey!

I just saw this health tip from the iOS app Health Tip Of The Day and wanted to share it with you.

"Eat a high protein breakfast within one hour of waking to jumpstart your metabolism for the day.  Skipping breakfast signals the body that food is scarce, which causes the metabolism to drop into conservation mode, and increases likelihood of increased hunger at the next meal."

To see more tips like this one you can download Health Tip Of The Day from the app store at:
http://itunes.com/apps/healthtipoftheday, or you can check it out on Facebook at: http://facebook.com/HealingWithNutrition
More on the topic I want to add here a few words on Obesity and its measurement.

Oxford University's professor of numerical analysis, Nick Trefethen has developed a new formula to calculate body mass index, which he said would better take into account, among other things, the length of distortion caused.
The old formula weight (kg) / length2 (m) instead of Trefethen uses the new formula 1.3 x weight (kg) / length2, 5 (m). In the formula, which Trefethen is developed, the weight coefficient is the average length of people 1.69 m square root. Power of 2.5, he explains, the fact that people either are not two-dimensional, so the weight should not be measured on this basis.

 
On this site you will find old instructions for measuring the body mass index.
A body mass index (BMI) of 18.5 to 24.9 is considered healthy.  A person with a BMI of 25 to 29.9 is considered overweight. (via 1000+ Health Tips+)
Lähetä kommentti