Loading...

lauantaina, maaliskuuta 02, 2013

Päivän Terveysvinkki 22/365: Maraton - vapaat radikaalit ja sydän-verisuonijärjestelmän vauriot




"Tutkimukset osoittavat, että äärimmäinen liikuntaharjoitus (kuten maratonjuoksussa) luo paljon vapaita radikaaleja ja ne saattavat jopa vahingoittaa sydän-verisuonijärjestelmää. 
Sydämen voimistamiseksi pitkällä aikavälillä kannattaa harkita liikuntamuotoja, jotka edellyttävät lyhyitä intensiivisiä, energiaa kuluttavia jaksoja, sekä sen jälkeisiä riittäviä palautumisaikoja vapaiden radikaalien syntymisen estämiseksi ja sydänvahinkojen minimoimiseksi."

Jos haluat nähdä samanlaisia vinkkejä kuin tämä, pysy kanavalla, sillä tarkoitukseni on tuottaa vuoden jokaiselle päivälle uusi vinkki. 
Voit myös ladata puhelimeesi ilmaisen englanninkielisen sovelluksen ”Health Tip Of The Day” App Storesta osoitteessa: http://itunes.com/apps/healthtipoftheday tai voit tarkistaa sen Facebookissa osoitteessa http://facebook.com/HealingWithNutrition




Jos haluat nähdä samanlaisia vinkkejä kuin tämä, pysy kanavalla, sillä tarkoitukseni on tuottaa vuoden jokaiselle päivälle uusi vinkki. 
Voit myös ladata puhelimeesi ilmaisen englanninkielisen sovelluksen ”Health Tip Of The Day” App Storesta osoitteessa: http://itunes.com/apps/healthtipoftheday tai voit tarkistaa sen Facebookissa osoitteessa http://facebook.com/HealingWithNutrition
- See more at: http://finnmsm.blogspot.fi/#sthash.fWxw3sbe.dpuf
Jos haluat nähdä samanlaisia vinkkejä kuin tämä, pysy kanavalla, sillä tarkoitukseni on tuottaa vuoden jokaiselle päivälle uusi vinkki. 
Voit myös ladata puhelimeesi ilmaisen englanninkielisen sovelluksen ”Health Tip Of The Day” App Storesta osoitteessa: http://itunes.com/apps/healthtipoftheday tai voit tarkistaa sen Facebookissa osoitteessa http://facebook.com/HealingWithNutrition
- See more at: http://finnmsm.blogspot.fi/#sthash.fWxw3sbe.dpuf


"Studies show that extreme exercise (like marathon running) creates many free radicals and may actually damage the cardiovascular system.  For long term cardiovascular strength, consider exercise which requires short bursts of intense energy expenditure followed by recovery periods to minimize free radical and cardiovascular damage."

If you want to see the same tips as this, stay tuned, as the intention is to produce a new tip every day.  
Or you can download HealthTip Of The Day from the app store at: http://itunes.com/apps/healthtipoftheday, or you can check it out on Facebook at: http://facebook.com/HealingWithNutrition
Lähetä kommentti