Loading...

tiistaina, tammikuuta 15, 2013

Nämä 4 ruokalajia kiihdyttävät ikääntymistä (pidä varasi!)



 
Syötkö näitä haitallisia elintarvikkeita, jotka ikäännyttävät tavallista nopeammin? Joitakin on markkinoitu jopa petollisesti "terveellisinä" suurten elintarvikeketjujen toimesta. Vältä tai ainakin minimoi näitä ja näytä 5-10 vuotta nuoremmalta kuin todellinen ikäsi on.
Bestsellerkirjan The Top 101 Foods that FIGHT Aging kirjoittajat: Mike Geary - sertifioitu erikoisravitsemusterapeutti & Catherine Ebeling - RN, BSN (RN-BSN tarkoittaa maisterin tutkinnon suorittanutta ja laillistettua sairaanhoitajaa).
Elimistössä tapahtuvien biokemiallisten reaktioiden vuoksi ─ päivittäin nauttimasi erilaisten ruokien mukaisesti vaihdellen ─ jotkut elintarvikkeet vanhentavat ihmistä hänen todellista ikäänsä nopeammin, kun taas muut elintarvikkeet auttavat taistelemaan ikääntymistä vastaan.
Jos syöt vääränlaisia elintarvikkeita säännöllisesti, voit näyttää ja tuntea itsesi vähintään 10 vuotta vanhemmaksi kuin todellinen ikäsi on (ei kovin hauskaa!). Mutta syödessäsi oikeanlaista ruokaa, voit pitkällä aikavälillä alkaa näyttää 5-10 vuotta nuoremmalta kuin todellinen ikäsi on.
Kolme niistä prosesseista, jotka tapahtuvat kehon sisällä, ja joilla on suuri vaikutus ikääntymisnopeuteen, ovat nimeltään "glykaatio", "tulehdus", "hapetus". Kun puhumme ikääntymisestä, emme puhu vain rypyistä iholla tai kuinka paksut tai ohuet hiuksesi ovat, vaan me puhumme myös tekijöistä, joita et voi nähdä, kuten miten hyvin elimesi toimivat, ovatko nivelesi huonontuneet.
Kyllä, olen varma, että olet samaa mieltä siitä, että tämä on paljon tärkeämpää kuin se, miltä näytät pinnallisesti (vaikka me tulemme näyttämään, miten voit parantaa näitä molempia!)
Joten paneutukaamme itse asiaan, ja minä näytän sinulle, kuinka ikääntymisesi nopeuteen voidaan vaikuttaa suoraan elintarvikkeilla, joita voit syödä joka päivä, kuinka voit näin suojella itseäsi.



Elintarvike Nro 1, joka vanhentaa sinua tavallista nopeammin: Vehnä (kyllä, jopa "täysjyvävehnä")

Ennen kuin kerron teille, miksi vehnä voi todella nopeuttaa kehon ikääntymisprosessia, katsotaanpa asian selventämiseksi muutamia yksinkertaisia biokemiaan liittyviä seikkoja kehossasi.
Tämä koskee "glykaatiota" elimistössä, ja aineita nimeltään AGE-tuotteet (Advanced Glykaatio End Products eli AGE). Nämä ikävät pikku yhdisteet nopeuttavat ikääntymisen prosessia elimistössä, vaurioittaen pitkällä aikavälillä elimiä, mukaan lukien nivelet, ja vaikuttamalla tietenkin vanhentavasti myös ihoon (ja silmiin).
Näin sanottuna, mikä on yksi suurimmista tekijöistä, jotka lisäävät AGE-aineiden tuotantoa kehon sisällä? Tämä saattaa yllättää sinut, mutta korkea verensokeri pitkällä aikavälillä kasvattaa dramaattisesti ikääntymiseen vaikuttavia AGE-aineita elimistössä. Siksi tyypin 2 diabeetikoitten kohdalla usein vaikuttaa siltä, että he eivät ole vanhentuneet terveellisellä tavalla ja näyttävät vanhemmilta kuin heidän todellinen ikänsä edellyttäisi. Mutta tämä ikääntymistä lisäävä vaikutus ei rajoitu vain diabeetikkoihin.
Joten palataanpa siihen, miten "kokojyvä" liittyy tähän ...
Tässä on vähän tunnettu tosiasia, joka usein peitetään massiivisilla markkinointikampanjoilla, kun suuret elintarvikealan yritysketjut haluavat sinun uskovan, että "kokojyvävehnä" on terveellistä sinulle. Tosiasia on, että vehnä sisältää erittäin ainutlaatuisen tyyppistä hiilihydraattia (jota ei löydy muissa elintarvikkeissa) nimeltään Amylopektiini, jonka on todettu nostavan äkillisesti verensokeria korkeammaksi kuin jopa puhdas pöytäsokeri.
Tosiasiassa amylopektiini-(vehnä) nostaa verensokeria enemmän kuin lähes mikään muu hiilihydraatin lähde maan päällä.
Neljä elintarviketta, jotka nopeuttavat VANHETTUMISTA
Tämä tarkoittaa, että vehnä-pohjaiset ​​elintarvikkeet, kuten leipä, sämpylät, murot, muffinsit ja muut leivonnaiset ​​aiheuttavat usein paljon korkeampia veren sokeripitoisuuksia kuin useimmat muut hiilihydraatin lähteet. Kuten tiedätte nyt, mitä korkeampi keskimääräinen verensokeri on pitkällä aikavälillä, sitä enemmän AGE-tuotteita muodostuu kehon sisällä, ja se saa sinut vanhettumaan nopeammin.
Olet varmaan kuullut uutisissa viime aikoina terveydelle haitallisia vaikutuksia aiheuttavasta gluteenista (löytyy myös vehnässä), mutta tämä näkökohta on meiltä juuri salattu; siitä ei ole puhuttu kovin usein, ja se on siten vielä yksi syy vähentää tai poistaa kokonaan vehnäpohjaiset elintarvikkeet omasta ruokavaliosta. Kehosi kiittää sinua hitaampana vanhenemisena ja sillä, että näytät nuoremmalta!
Toinen vehnäpohjaisten elintarvikkeiden ja ikääntymisen ongelma...
Kuten on käynyt ilmi, paistetut vehnätuotteet sisältävät karsinogeenisia kemikaaleja, akryyliamideja jotka muodostuvat ruskistetuissa leipien, murojen, muffinssien, jne osissa. Nämä syöpää aiheuttavat akryyliamidit on linkitetty tutkimuksissa mahdollisesti lisääntyneeseen syöpäriskiin ja vanhenemisen kiihtymiseen. Huomaa, että akryyliamideja esiintyy myös muissa ruskistetuissa hiilihydraattilähteissä kuten ranskalaisissa perunoissa ja muissa ruskistetuissa tärkkelyspitoisissa elintarvikkeissa.
Älä huoli ... On olemassa keino, jonka avulla voit suojautua näiltä syöpää aiheuttaviltta akryyliamideilta, ja se liittyy oikean ruoan syömiseen, mikä estää näistä ikävistä kemikaaleista aiheutuvat vahingot. Näytän sinulle TARKASTI ne elintarvikkeet, jotka suojaavat kehoa.




Elintarvike Nro 2, joka vanhentaa sinua tavallista nopeammin: maissipohjaiset elintarvikkeet ─ maissi siirappi, maissi vilja, maissilastut, maissiöljy

Tässä on siten varsin erilaisia ruoka-aineita, joita saatat syödä joka päivä. Kyseessä ovat maissilastut, maissivilja, maissiöljy, ja myös suurin terveyttä vahingoittavia konna, joka saa eniten huomiota tiedotusvälineissä, runsaasti fruktoosia sisältävä maissisiirappi (HFCS).
Olemme jo puhuneet viime osiossa vehnään liittyen yksityiskohtaisesti sen osuudesta kohoavan verensokerin muodostumiseen, ja että näiden ikävien "AGE-tuotteiden" muodostuminen elimistössä on suhteessa vanhettumista kiihdyttävään ilmiöön.
No niin, maissi-pohjaiset tärkkelyspitoisilla elintarvikkeilla kuten maissivilja, maissilastut, jne. on myös suuri vaikutus verensokeritasoon, ja se voi siten lisätä AGE-tuotteiden muodostumista elimistössä ja nopeuttaa ikääntymistä.
Mutta tässä on toinen piikki maissin arkkuun. Käy nimittäin ilmi, että tutkijat ovat havainneet, että HFCS:ssä oleva fruktoosi aiheuttaa kymmenkertaisesti enemmän vanhenemiseen liittyvien ominaisuuksien muodostumista kehossa kuin glukoosi! Kyllä, se on totta. Tämä tarkoittaa, että se määrä HFCS:ää, jonka saat päivittäin nauttimalla makeutettuja juomia ja muita jalostettuja elintarvikkeita (myös salaatinkastikkeet ja ketsuppi kuuluvat tähän ryhmään) se määrä edistää nopeampaa ikääntymistä elimistössäsi. Niin, tarvitsetko vielä lisää syitä välttää HFCS:ää!
Emme ole selvittäneet vielä kaikkea maissin osalta. Vielä pahempaa on tulossa!
Toinen suuri ongelma maissi-pohjaisten elintarvikkeiden ja maissiöljyjen kohdalla on se, että nämä elintarvikkeet myötävaikuttavat liikaa omega-6-rasvahappojen syntymiseen, mikä aiheuttaa epätasapainon ruokavalion omega-3 ja omega-6 suhteeseen ja johtaa kehon sisällä tulehdukseen ja hapetukseen.
Jälleen kerran! Toinen esimerkki, maissia sisältävät valmisteet vanhentavat sinua nopeammin.
Minun neuvoni: vältä tai vähennä maissia sisältäviä elintarvikkeita, kuten tortillalastuja ja maissia mahdollisimman paljon. Nämä eivät ole niin huonoja kuin vehnä suhteessa veren sokeriin, ja ne eivät sisällä suolistolle vahinkoa aiheuttavaa gluteenia kuten vehnä, mutta ne ovat edelleen haitallista sinulle. Kun kyse on maissisiirapista tai maissiöljystä, vältä niitä niin paljon kuin voit, jos haluat pysyä laihana ja nuoren näköisenä.

Elintarvike Nro 3 joka vanhentaa sinua tavallista nopeammin: Sokeri, sokeripitoiset ruoat, tietyt tärkkelystä sisältävät ruoat. 

Jälleen palaamme takaisin keskimääräiseen verensokerin tasoon ja sen heilahtelujen väliseen, pitkällä aikavälillä tapahtuvaan suhteeseen, ja miten tämä ilmiö voi lisätä elimistössä näiden ikääntymistä nopeuttavien kemiallisten AGE -yhdisteiden määrää.
Sokeri on itsestään selvästi aine, jota sinun tulee välttää. Olet kuullut aikaisemmin 1000 kertaa, kuinka paha se on sinulle monista muistakin syistä, kuten sinun vyötärölinjasi kannalta ja siitä syystä, että saatat sairastua tyypin 2 diabetekseen. Mutta nyt myös ymmärrät sokerin vaikutuksen ikääntymiseen.
Sokerin sijasta, harkitse jokapäiväisen kahvin ja teen kanssa, leipomisessa tai muissa makeutusainetarpeissa luonnollisten, kalorittomien makeutusaineiden käyttöä, kuten Steviaa. Tämä auttaa dramaattisesti hallitsemaan verensokeriarvoja ja siten hillitsee ikääntymistä.
Joten tämä tarkoittaa myös, että kannattaa miettiä kahdesti sokeria sisältävien jälkiruokien, sokeroitujen murojen, karkkien ja muiden makeisten nauttimista, jotka myötävaikuttavat nopeampaan ikääntymiseen.
Oma henkilökohtainen keinoni makeannälän tyydyttämiseksi on vain 1-2 palaa tummaa suklaata päivällisen jälkeen normaalin täyden jälkiruoan sijaan, jonka useimmat ihmiset valitsevat. Tumman suklaan mukana saat vain noin 2 grammaa sokeria 1-2 palaa kohti, kun taas tyypillisen kakun, jäätelön tai torttutyyppisen jälkiruoan mukana saat 40 - 80 grammaa ikääntymistä kiihdyttävää sokeria.
Pidä mielessä, että jotkut tärkkelyspitoiset elintarvikkeet, kuten valkoinen riisi, kaurapuuro, ja valkoiset perunat voivat myös aiheuttaa merkittäviä vaikutuksia verensokeritasoosi ja siten voivat lisätä AGE-aineiden muodostumista elimistössä. Nämä elintarvikkeet on parasta pitää pienissä erissä, jos päätät syödä niitä, ja niiden tulee olla tasapainossa terveellisten rasvojen ja proteiinien kanssa, jotta voit hidastaa verensokeriarvojen kohoamista.

Elintarvike Nro 4 joka vanhentaa sinua tavallista nopeammin: Soija-, rypsiöljy ja muut "kasviöljyt"
Voin ja rypsiöljyn sekoitus, Oivariini
 



Tiedän, että näitä on markkinoitu vuosien mittaan elintarvikealan jättiläisten yritysten toimesta "terveellisinä", mutta jos ymmärrät vähän biokemiaa, siitä miten nämä pitkälle jalostetut öljyt reagoivat kehon sisällä, voit nopeasti nähdä kuinka väärin on mainostaa niitä terveellisinä.


Näin jää kehoosi öljyjä, joissa monityydyttymättömät rasvat ovat läpikäyneet useita hapettumisreaktioita ja ovat siksi erittäin tulehdusta aiheuttavia kehon sisällä, tuottavat vapaita radikaaleja, vahingoittavat solukalvoja, edistävät nopeampaa ikääntymistä, sydänsairauksia ja aiheuttavat muita mahdollisia terveysongelmia.


Jos haluat välttää soijan, rypsiöljyn, maissin ja muiden "kasviöljyjen" terveydelle haitallisia vaikutuksia, pyri välttämään niitä niin paljon kuin voit, ja niiden sijaan valitse todella terveellisiä öljyjä ja rasvoja, kuten extra-neitsytoliiviöljy, avokadoöljy, neitsytkookosöljy (terveellisten MCT rasvojen lähde), ja ruoholla syötetyn lehmän maidosta kirnuttua voita (hyvä terveellisten CLA rasvojen lähde).


(Via truthaboutabs.com)

Lue lisää:

Read more:


Lähetä kommentti