perjantaina, joulukuuta 02, 2005

Musiikkia pitää olla!

01.12.2005 oli minulle todella kiva päivä kaiken kaikkiaan. Minut oli kutsuttu Jyväskylän Salonkiorkesterin harjoituksiin, joissa valmisteltiin viikon kuluttua vietettävien Työväenopiston pikkujoulubileitä ja 09.12. konsertin ohjelmistoa. Pitkästä aikaa oli todella hauskaa tehdä sitä "työtä", jota olin puurtanut 38 vuoden ajan Jyväskylä Sinfonian riveissä, ja josta olen nyt ollut pois parin vuoden ajan.

Oli mukava tavata vanhoja tuttuja ja solmia uusia tuttavuuksia. Todella hienoa oli havaita, että Salonkiorkesterin taso on noussut uskomattoman paljon niistä ajoista, jolloin viimeksi olin avustamassa heitä. Saattaa olla, että tästä muodostuu uusi harrastus minulle.

Kun kaiken lisäksi Ammattikorkeakoulun sinfoniaorkesterikin tarvitsee kontrabassoon avustajaa, on minulla ihan selkeästi täystyöllisyys seuraavaksi viikoksi. Eikä sovi unohtaa, että Laajavuoren Pelimannitkin esiintyvät useampia kertoja ennen joulua, joten yhteisiä musiikillisia rientoja on aikataulun puitteissa aivan riittämiin. Tämän yhtyeen kanssa olimme vuoden 2005 loppukesällä konserttimatkalla Tallinnassa.

Asiakkaat eivät saa tästä kaikesta kärsiä, siitä yritän pitää huolen, mutta eräs takaisku tuli, kun sain tietää, että Ruususuolaa ei ole saatavilla ennen joulua. Maahantuoja Oy Masajo Ab ei voi toimittaa sen paremmin sokeria kuin suolaakaan toistaiseksi. Ensi vuoden puolella tilanne on jo taas parempi, onneksi! Ja onneksi sokeria on jonkin verran varastossa.

Aamulla kuntosalille klo 10:00. Viva Elixia!

Palataan taas asiaan, kunhan saan luettua uusia tutkimusreferaatteja. Siihen saakka: Moi moi

Ei kommentteja: